kolmapäev, aprill 30, 2008

Autode testmine ja Motoshow

Juba mõnda aega on Riho pidanud plaani oma vana Honda millegi uuema vastu välja vahetada. Asi sellest, et esiteks on auto ikkagi 9aastat vana ja teiseks on Riho läbisõit väikese Eesti kohta suhteliselt kõrge. Alla 3 aastaga on ta sõitnud 100 000km.
Nii me siis olemegi käinud vaatamas ja katusmas erinevaid maastureid. Noh maastureid siis selle pärast, et Rihole on oluline kõrge kliirents ja veel peab ta oluliseks diisel automaati.
Esimese asjana vaatasime 2006a Outlanderit. Minule see auto ei meeldinud, samuti Rihole. Rool oli raske, pidurid võtsid suht põhjast ja kuidagi siuke ebamugav oli temaga sõita. Lisaks oli ta ka bensiin, mis tähendas, et igal juhul jääb ta valikust välja.
Teiseks vaatasime kaua oodatud kaunikest- Tiguani. Oi kui mina omale uut autot otsisin, siis tahtsin ka nii väga seda Tiguani proovida, kuid kahjuks ei jõudndu ta piisavalt kiiresti Eestisse. Nüüd siis järgiproovitult võib öelda, et sõiduomadustelt on ta päris hea. Nii kohalt minek kui ka maanteel möödasõit on mõnuselt terav (diisel automaat!). Manööverdamine on ka täitsa ok. Läbis hindele 4 minu poe testi. Neli sellepärast, et on natuke lai ning ma ei tunnetanud päris hästi välimisi nurki, seega ikka väga kitsasse vahesse punnitama ei hakkanud. :D Poe test on see kus ma kui suur perenaine proovin läbi poe parklas manööverdamise. Miinusteks on selle auto juures aga see, et tema pakiruum on haldalt väike. Tõesti kui sinna panna heal juhul lapsevanker, siis muudeks asjadeks enam ruumi pole. Samas ei ole ma kindel kas vankergi sinna kokkupanduna ära mahub. Teiseks miinuseks on hind. Juba baashind on tal väga kõrge ning siis tuleb veel ikka absoluutselt iga vidina eest juurde maksta. Müüja väidab küll, et auto tuleb täpselt kliendi soovile, kuid minule jätab sellise raha välja pressimise mulje. Algul öeldakse, et auto hind on üks, aga hiljem selgub, et on ligi sada tuhat kallim.
Kolmandaks vaatasime uut X-Traili. Vot see auto mulle juba meeldis. Seest ruumikas, sõiduomadused sarnased, mis minu autol (Qashqai), ei ole mingi edeva välimusega. Selline Riholik auto minu meelest.
Siis käis Riho üksinda vaatamas nii Santa-Fe kui ka mingit Hiina Rextonit. Sellesse hiinakasse ma isiklikult väga ei usuks ning seda ütles ka Riho, aga Santa-Fe’d võiks küll proovida. Seest vääääga ruumikas, pikk garantii, juba piisavalt kaua Eesti turul olnud. Ainult hind on natuke soolane.

Salongides käidud, läksime pühapäeval Motoshowle. Noh neid autosid, mis meid huvitasid, olime me juba näinud. Välja arvatud mina, kes ma sain siis ka Hyundai ja hiinlase rooli taha istuda ja näpuga katsuda. Seest tundus see Rexton muidugi suht viisakas, aga ikkagi ma ei ostaks teda. Mitte veel vähemalt.
Siis vaatasime veel suuri veokeid ja rekasid. No on ikka võimsad elukad küll. Üks oli nii kõrge, et minu meelest võiks teda võrrelda teise korruse aknast välja vaatamisega. Siis oli üks kabriolet reka. Väga äge, see oli veel laeva mootoriga ja kui ta korraks demonstreerimiseks käima pandi siis tegi ikka siukest kära ja müra, et oi oi oi.
Lõpetuseks oli Saku suurhalli ees Nissan üles pannud estakaadi. Aga mitte sellise tavalise, aga siukse kõrge, mille maha- ja pealesõidurambid oli 42 kraadise nurga all. Loomulikult pidime me siis ka seda estakaadi X-Trailiga ära poovima. Päris hull, aga auto võttis seda nurka ikka väga rahulikult. Rooli meid muidugi selle sõidu ajaks ei lubatud. Inimesi sõidutasid spetsiaalse koolituse läbinud Nissani tibid :D.

Kokkuvõtvalt võib aga öelda, et proovitud on 5 autot, Motoshowl käidud, aga seis on ikkagi lahtine. Noh eks siis paistab milline iludus see väljavalituks osutub, aga mina hoian pöialt X-Trailile ja Santa-Fele