kolmapäev, juuni 11, 2008

Perekool

Käisin täna oma elu teises perekooli loengus. Esimene loeng, kus ka Riho kaasas oli, oli imiku hooldusest ning tänane loeng oli imetamisest. Tegelt ei jätnud kumbki erilist muljet.
Peale imiku hooldust küsisin Riholt, et mis ta arvab, ning tema sõnul ei saanud ta küll millegi võrra targemaks. Suht sama oli mul täna imetamise loengus. Kõigepealt räägiti pool tundi, misk on imetamine hea nii lapsele kui emale. Daa ma tean ise ka et see on kasulik, mulle pole vaja seda ajuloputust teha. Siis rääkis imetamisasendist ning lõpuks näidati filmi.
Mulle kohe üldse ei meeldi need filmid, mida seal perekoolis näidatakse. Tuletavad väga kunagist terviseõpetuse tundi meelde. See taustamuusika ja teksti peale rääkimine ja ma ei tea. Igastahes mõtlesin, et mulle aitab ja rohkem ma sinna perekooli ei roni. Mul on kodus kaks raamatut, kus peaks samuti kogu vajaliku info kätte saama kui peaksin mingis asjas jänni jääma.

Aga siis mõned faktid, mis mulle tänasest loengust üldse meelde jäid:
• Keskhaigla imetamisnõustajad on kohal 10-14. Kui vaja, võib sellel ajal nende juurde minna ja oma probleemidest rääkida.
• Tund aega peale alkoholi tarbimist on alkoholi sisaldus rinnapiimas kõige kõrgem. Mida aeg edas, seda väiksemaks see jälle läheb.
• Esimene imetamine võiks toimuda 2 tunni jooksul peale sünnitust
• Levinumad nibukreemid on PureLan, Bepanthen, Avent ja Weleda. Nibukreeme ei pea maha pesema.
• Rindade suhtes on parim imetamise intervall 3h tagant.
• Piimapaisu korral tuleb imetamist jätkata ja peale imetamist panna rinnale midagi jahedat. Hästi sobib rinnahoidja sisse panna kapsa lehtesid, kuid tuleb vaadata, et nibud ei oleks kapsaga kaetud
• Piimapaisust võib tekkida palavik -38, mis võib kesta ööpäev. Selle vastu võib võtta Paracetamoli
• Rinnapõletik on kõrgema palavikuga. Samuti võib võtta Paracetamooli, kuid kui ööpöevaga palavik alla ei lähe, siis tuleb minna arstile
• Piimakogujast saadud piima võib anda kas süstlast, lusikast või topsist
• Peale söömist tõsta laps 10-15min püstisesse asendisse
• Lapse normaalne 1 kuu kaaluiive on 500g

Kommentaare ei ole: