esmaspäev, juuni 16, 2008

Indiana Jones ja kristallpealuu kuningriik

Tegelikult tahtsin ma minna täna vaatama filmi Pruudipoiss ehk Made of Honor, mis pidi hakkama kell 13.25. Rõõmsalt kinno jõudes ja piletit ostma hakates teatas mulle kassapidaja väga sügava rahuga, et vot täna seda filmi ei näe, sest just täna on neil selles saalis remont. Aga homme saab küll. Väga hea teada, aga mina olin ju täna linna sõitnud. Mõtlesin siis, et vahet pole ja lähen järgmisele filmile mis hakkab. Päris järgmine film oli KungFu Panda, aga suhteliselt kohe (13.50) hakkas ka Indiana Jones.
Vanasti ma tegelikult absoluutselt ei kannatanud selliseid ebaloogilisi seiklusfilme. Kuid viimasel ajal olen ma üldse palju leplikumaks muutunud ning igasugused vanad Indiana Jonesid ja National Treasured on täitsa vaadatavaks muutunud. Tuleb lihtsalt arvestada, et see no üks suur muinasjutt.
Võrreldes varasemate osadega, oli see järg ikkagi tunduvalt parem. Mis sest, et näiteks kilomeetreid jeebiga mööda džunglit sõites on siledam tee kui Tallinna tänavatel või suurest kosest nabani vette kukkudes ei juhtu ju tegelikult midagi. Kui ta selliste asjadega hakkama ei saaks, siis ta poleks ju Indiana Jones. Mis häiris oli halvasti räägitud vene keel. Kuna osad tegelased filmis pidid esindama KGB agente ja nende käsilasi, siis nende omavaheline vene keele hääldus riivas isegi minu suguse võihku kõrvu.
Näitlejate poolelt üllatas mind ikkagi kui kohutavalt vana on juba Harrison Ford. Kohati tundus ta ikka tõeline taat. Kui varasemates osades mängis tema isa Sean Connery, siis selles osas tundus ta juba vanem kui Connery omaaegsetes osades. Väga meeldis mulle seevastu Cate Blanchett. Treilerit vaadates mõtlesin, et järjekodne 101 dalmaatslase potiemand, aga Blanchett oli väga omal kohal.
Kokkuvõtvalt mulle meeldis. Kõik seiklusfilmi elemendid olid omalkohal, millele lisandus veel suhteliselt palju Spielbergile omaseid suuri eriefekte. Mis sest, et enamus oli arvutiga tehtud, millises filmis tänapäeval see siis teistmood käib? Kui kunagi see film telekasse jõuab, siis ilmselt vaatan koos Rihoga seda filmi uuesti, sest seekord kahjuks Riho kinno ei jõudndu kuigi ta seda kindlasti näha oleks tahtnud.

Kommentaare ei ole: