esmaspäev, jaanuar 30, 2012

Are suusareis 14-23 jaanuar

Paar päeva peale uue köögi saabumist kihutasime juba kodunt ära, sest algas suusareis.
Suusatama minek sai meil juba paika pandud oktoobris. Samal ajal sai ka läbi räägitud Riho isa ja minu emaga ning sellest lähtuvalt rentisime omale 10+2 kohalise 4-magamistoaga maja Björnenis! Lõplikuks reisiseltskonnaks kujunes meie pere, ema, vanaema, Tiit, Kadri, Katariina ja Rauno.
Kuna meil eelmine talv suusatamine vahele jäi, siis seekord oli ikka väga kange tahtmine juba. Lisaks sain veel boonusena varajase tellija soodustuse, mis tähendas tasuta suusavarustust ja tasuta suuskooli Kirkele. Ühesõnaga olime me kõik väga elevil.

Esimene päev mäel, oli minu jaoks täielik ja totaalne kaif!!! Super ilm ja normaalsed rajad. Ma sain täiesti rahulikult vaikselt iseendaga olla, nautida loodust ja värsket õhku. Sõitsin meelega sinistel radadel, et ei peaks kohe nii öelda rassima hakkama. Mõni punane rada tuli särtsuks vahele, aga üldiselt oli kogu esimene päev minu jaoks väga lõõgastav.

Sõitmas käisime nii, et mina olin emaga paaris, Riho oli Raunoga paaris ja teisel või kolmandal päeval otsustas Tiit ka omale ikkagi suusapileti osta. Ostis esialgu 3ks päevaks, aga lõpus ostis 1-päevase ikkagi veel juurde. Ei andnud talle ka süda rahu. Ja ütle mis sa tahad, aga kui korra ikka juba suusad all, ega siis enam ülejäänud päevad toas ei istu.
Vanaema vaatas põhiliselt lapsi ja Kadri õpetas Katariinat mäest alla tulema.

Tegelikult ma ei oleks uskund, et selle nädala ajaga lapsed nii palju sõitmist ära õpivad. Katariina, kes sai see talv 6-aastaseks, sai lõpuks juba täitsa iseseisvalt hakkama. Nii mäest üles minekuga kui ka allatulles pidurdamise ja enda suunamisega sinna kuhu vaja.
Kirke-Liis, kes sai seetalv 3,5 aastaseks, oskab nüüd ise mummu liftiga üles minna, kui mägi pole väga järst, saab ta ka ise mummu jalgevahelt kätte. Alla tahab ta muidugi ainult ja ainult ise tulla, kuid kuna ta ei oska veel pidurdada, pidi ta enamuse ajast leppima siiski minu suuskade vahel sõitmisega.
Minule seevastu andis koos lapsega mäest alla tulemine 3x füüsilise koormuse. Ütleme, et esimestele päevadel oli Kirkel ikka suht suva kui suusad vahepeal risti või ma ei tea kuhu tahtsid minna, ma siis lihtsalt tõstsin ta sõiduaeg nii öelda karvupidi õhku ja sättisin suusad jooksvalt õigeks. Oi mul andsid kõik lihased tunda. Isega kannikad olid valusad :D

Aga tore oli. Ma ei tea kuidas teistega, aga meie pere läheb sinna kindlasti veel mitmeid kordi tagasi ja kindlasti avastame ka teisi lähedal asuvaid keskusi!

Siin on pildid minu, ema ja Tiidu fotokatest. Videosid tegime ka, aga nee tulevad natuke hiljem!